Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen alkuvuoden ruuhkat ovat helpottuneet!

Julkaistu 14.01.2025

Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen alkuvuoden ruuhkat ovat helpottuneet!

Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalue aloitti työnhakijoiden ja työnantajien palvelemisen 1.1.2025. Työllisyysalueen palveluissa on ollut viivettä, mutta ruuhkia on saatu purettua.

Aiemmin toimineet TE-toimisto ja kuntakokeilut lakkasivat, ja palvelut siirtyivät kunnista koostuvien työllisyysalueiden vastuulle. Muutos on yksi valtion historian suurimmista, ja erilaiset häiriöt, käyttökatkokset ja viivästykset palvelussa ovat mahdollisia erityisesti vuoden ensimmäisinä kuukausina.

Puhelinpalvelussa on ollut ruuhkia

Työt Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueella ovat lähteneet vauhdikkaasti käyntiin. Asiakkaita palvellaan monikanavaisesti ja asiantuntijat työskentelevät jo työllisyysalueen virkapaikoilla Äänekoskella, Laukaassa, Saarijärvellä ja Viitasaarella. Hetken päästä pääsemme jalkautumaan myös muihin työllisyysalueen kuntiin.

Puhelinpalvelun tilanne on lähes normalisoitunut ja Työmarkkinatorin Asiointi toimii hyvin. Otathan aina yhteyttä ensisijaisesti Työmarkkinatorin kautta tai puhelimitse. Alkuvuoden aikana asiakkaita palvellaan pääsääntöisesti puhelimitse.

Myös maksatuspuolen kiireet ovat helpottuneet ja esimerkiksi starttirahan jonoja on saatu hyvin purettua. Asiakkailta on tarvittaessa pyydetty lisätietoja hakemuksiin. Vastaathan mahdollisiin lisätietokyselyihin määräajassa, jotta voimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin.

Järjestelmämuutosten vuoksi työllisyysalue ei voi vielä lähettää asiakkaille yhteisiä sähköposti- ja tekstiviestejä, joten ajankohtaisia asioita kannattaa seurata verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien kautta.

Yhteystiedot;

Puhelimitse;

Työnhakijapalvelut: 040 757 1653 (arkisin ma-pe klo 9-15)
Työnantajapalvelut: 040 484 1020 (arkisin ma-pe 9-15)

Sähköpostitse;

Henkilöasiakkaat: tyollisyysalue@aanekoski.fi
Työnantajat: tyonantajat@aanekoski.fi

Palvelemme sähköpostitse yleisissä asioissa, mutta omaan työnhakuun liittyvissä, henkilötietoja sisältävissä asioissa asiointikanavina toimivat Työmarkkinatorin sähköinen Asiointi -palvelu, puhelinpalvelu sekä tapaaminen ajanvarauksella

#työllisyyspohjoinenks #TulevaisuusAsuuTäällä #TE24 #TyöllisyysPohjoinenKS

 

Takaisin uutisiin

Hae sivustolta